För dig som arbetar som timvikarie
Här finns information som kan vara av nytta för dig som arbetar som timvikarie hos oss.
Personal- och bokningssystem
Som timvikarie via bemanningsenheten har du fått inloggningsuppgifter till vårt personalsystem Självservice. Där kan du se din lönespecifikation eller ändra dina kontaktuppgifter. Via Självservice eller vårt intranät hittar du till Time Care Pool som är vårt bokningssystem av timvikarier. Där kan du se dina bokningar framåt i tiden samt planera in kommande arbetstid.
När du tar del av vår introduktionsutbildning får du information om hur du bokas för arbete, din lön och allt du behöver veta när du börjar ditt nya arbete.
Introduktionsutbildning för dig som är timvikarie via bemanningsenheten
Lösenord
Om du behöver ett nytt lösenord till Självservice eller Time Care Pool ber vi dig kontakta Helpdesk Tel: 0322 – 61 69 99.
Sjukanmälan
Om du behöver sjukanmäla dig ska du i första hand kontakta bemanningsenheten Tel: 0322 – 61 70 20 och sedan informera arbetsplatsen att du inte har möjlighet att arbeta ditt bokade arbetspass.
Beställa intyg
Vill du beställa ett arbetsgivar-, tjänstgörings- eller inkomstintyg? Då gör du det via våra e-tjänster. Via e-tjänsterna kan du även rapportera om sjuklön samt justera ditt skatteavdrag.
E-tjänster
Beställa intyg
Anmäla högre/lägre skatteavdrag
Ansökan om sjuklön eller vård av barn för dig som är timavlönad
Lön- och bemanningsenheten
Telefontid
Löneenheten
Måndag-fredag kl. 8-11 och 13-15.
Telefon:0322 – 61 70 20
Bemanningsenheten
Måndag kl. 6-11 och 13-15.
Tisdag-fredag kl. 6-11.
Telefon:0322 – 61 70 20
